Börja blogga när jag vill det!

Ja. Jag börjar nog blogga när jag vill eller känner för det.. Denna gång vill jag att det ska vara roligt att blogga och inte ett helvete och komma på vad det ska stå. 

Mkt har hänt sedan senaste uppdateringen. Vi börjar med... Ungen ur Sessans kull hanen dör som jag skulle behålla, han fick vara sällskap till Gabriel. Men det slutade inte lika lyckligt. Den lilla bebisen ramlade ur buren och bröt benet. Och Gabriel tog åldern. Så dem fick somna in tillsammans. ❤️

Sen gick jag och köpte mig en stationär dator och all dess tillbehör. Trodde den skulle funka med det jag vela. Men den va så jädrans seg. Så jag beslöt mig för att köpa saker till den och uppgradera den. Det fick jag hjälp av Stoffe med. Men när vi skulle sätta dit nätaggregatet så fick det inte plats så det fick stå utanför chassit. Efter några månader så fyllde jag år och önskade mej ett nytt chassi av min pappa och det fick jag också 😊 så äntligen är min dator komplett! Dock så är det saker som saknas men som jag inte har råd med just nu. Så den duger sålänge. 👍 

Cazper och Sessan är ihopsatt för andra och sista gången. Efter denna kull kommer det inte komma några fler kullar för ett bra tag framöver. 
Det känns som att lö min "marsvinsvänner" har slutat med marsvin så gnistan har försvunnit.  tråkigt men sant.  😩 Alla marsvin kommer bo kvar här men inte av samma anledning. Dem kommer efter den sista kullen få vara sällskapsgrisar 😊 


Det finns mer saker som hänt. Men som jag  inte tänker ta upp just nu. 

Imorgon kommer det komma en hund som jag ska vara hundvakt åt ett tag framöver. Hon kommer vara hos mej tills den nya ägaren har möjlighet att ta hem henne till sig. Så nu håller vi tummarna på att hon går ihop med mina marsvin och accepterar dem. Så hon kan vara med mig helt och hållet. 
Djurvakt är jag åt två kompisar också. Så en kanin och två katter. 

Danny har även fått en knöl på sidan som jag tvättar och gör rent varje dag. Så han har oftast täcke på sig när jag inte håller koll på honom. Annars slickar han hemskt gärna på knölen. 

Men nu ska jag försöka sova och hoppas på att jag får några timmars sömn efter denna dag som va både bra och dålig... 😔 

Jag har även Tatuerat mig för allra första gången i mitt liv! Roligare sak får man leta efter att göra faktiskt.😍
När snön fastnar i pälsen på Danny så vet man att det är Vinter! 😀 dock varade den inge länge men njöt gjorde vi medans den va här! 😄


Sov gott!! // Amanda och djuren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0