Tänker så det knackar nu..

Ja, Funderar på att minska antalet marsvin..=( Fick hem en till igår. men jag orkar seriöst inte med 6 marsvin... INGEN är ju tam. så kan jag ju inte ha det... Dom måste ju vara tama för att kunna älska mej eller hur? Nu tycker kanske ni marsvinsägare att jag är helt dum i huvudet. Men jag har facktist inte förståt hur mkt jobb det är med marsvin.. jag har ju bara trott att dom ska bli tama om man klipper klona, duschar dom.. Ne det är klart jag inte har. Men jag har inte fattar allvarlet förränns nu ikväll när jag märkte hur dårligt dom igentligen mår mina marsvin. så jag ska prata med min uppfödare och se vad hon tycker jag ska göra.. Det har hänt så himla mkt i mitt liv nu dom senaste veckorna att jag inte vet vad jag håller på med....


Har min älskade Jessie här nu iallafall.<3 Det var längesedan hon var vid min sida. <33 Saknade henne så när hon inte var här.<333 Jessie och jag är nog gjorda för varrandra!<33333

Kramiz Amanda!<3

Kommentarer
Postat av: Åse Rönnblom Gsson

Låter som ett klokt beslut!



Alla djur tar tid men på olika sätt. Och alla djur är olika "svåra" att få tama.

Men en sak är säkert - ju fler djur man har desto mer tid måste man lägga ner på dem o är de inte handtama när man får dem tar det ännu mer tid. Man måste ju då lägga så mycket extra tid på kel.

Men djuren måste ju få vänja in sig både med sitt nya hem o sin nya ägare innan de törs börja lita på sin nya ägare.



Varför inte bara köpa in två nya marsvin istället för sex stycken? Då kan du ju fokusera mer på just deras hantering lite extra. Varje individ kräver ju sitt och med två tar det ju inte lika lång tid som sex stycken.



Kram

2010-12-14 @ 00:31:15
URL: http://kennel.rowanblossom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0